Butang Follow

SESUNGGUHNYA KUNCI KEBAHAGIAAN SESEORANG HAMBA ADALAH JIKA DIA MAMPU BERSYUKUR ATAS KURNIA-NYA, BERSABAR ATAS CUBAANNYA DAN BERTAUBAT ATAS DOSANYA

kenangan KRBB

Fuhhh-fuhhh~ (tiup habuk) huh berhabuk kot blog aku ni. Lama sangat tak update sampai bersawang + berhabuh habih. okok sudah . Ha ni nak cerita sikit lah pasai PLKN .. Sapa yang dapat plkn tu tak payah risau risau . nak taw kenapa? ha plkn ni sebenarnya best sangat. rugi lah sapa-sapa yang tak dapat tu, or sapa sapa yang tak mau pi tu, sumpah rrugi gila kot.. pelbagai pengalaman yang dapat kat situ..pengalaman yang hampa dapat tu suatu hari nanti mesti hampa susah sangat nak  lupa sebab pengalaman tu semua pengalaman yang menyeronokan. Ha nak taw pasai pa aku cakap macam tu, sebab aku dah mengalaminya dah sendiri. berpisah dengan family 3bulan amat memeritkan tapi tu lah orang kata cabaran demi masa depan.. berkhidmat untuk negara katakan .. ok apa-apa pun aku wish kat sapa-sapa yang dapat PLKN tu GOODLUCK ok, jangan risau dah biasa nanti mesti seronok punya!
Ni pulak kisah pasai aku yang telah lalui kehidupan di PLKN BALING @ KEM REKRIASI BELIA BALING aka KRBB bersama rakan rakan sepejuangan.. kisah ni lebih kepada rakan rakan yang tersayang.. Bukan nak kata lah tapi memang nak kata pun, seriusly seronok gila kot duk situ.. banyak benda yang aku belajar kot.. member-member semua best-best, budak budak dorm pulak perangai gila-gila,dapat pulak warden bilik yang awesome kompeni yang spoting memang best tak terkata weyh.
Saya Wirawati NurKhairunNisa Binti Ariffin ketua dorm alpha 1 


Itulah aku! haha poyo kan? mampos pi.,ketua lah sangat, tak macam ketua langsung.. saja lah nak selfie sat, jangan jeleous taw.. ha abai kan background kat belakang tu. sebab itulah dorm aku yang sangat bersepah , bagi aku lah .. tapi bagi orang lain yang tengok taktaw lah pandangan masing- masing kan. tapi kalaw nak taw dorm aku lah dormm paling  tercantik terbersih tercomel terhebat terover terpoyo and macam-macam ter lagi lah.. haha apa-apa pun aku nak ucapkan banyak terima kasih kat ahli dorm aku yang terdiri daripada  amierah izzati aisyah , haliza nazry , suria sofian, naja abdul halim , diyana sharin , kak fakriah , swett mun , ming jee , hoi teng , farahin othman , eei ling .. TERIMA KASIH kepada anda semua kerana menjadikan dorm kita  sebuah dorm yang terkemas dan atas usaha anda semua kita telah memenangi hadiah .

hadiah yang telah dimenangi oleh ahli dorm A1


  kejayaan milik kami


TANIAH ATAS KEJAYAAN TERSEBUT !


Haha terserahlah kepoyoan disitu.. apapun tak boleh ! tu lah kenanganyang tak dapat aku lupakan apabila sebagai ketua dorm kena naik pentas untuk mengambil hadiah yang sebesar itu dah berhadapan dengan wira dan wirawati yang begitu ramai dan bersalaman dengan timbalan ketua komanden dan bersenyuman di hadapan komanden dan menerima satu ucapan dari komanden iaitu "taniah".. haha amat mengetarkan dan menakutkan, tapi itu stu cabaran buat aku untuk tampil lebih berani.. kenagan yang tak dapat di lupakan .ok stop pasai hadiah..nak cerita pasai member dorm yang perangai gila-gila. tak sangka kot otak depa mereng sama dengan aku jugak.. nasib baik boleh masuk pala kalaw dapat member-member dorm yang suka tacing-tacing payah sikit kot, yang setai makan dalam.. masa masuk dulu awal-awal semua senyap ja , dah nak tamat latihan baru la rasa macam hingaq hingaq sikit.. syok weyh buleh kawaan ngan hampa hampa semua spoting-spoting boleh terima aku punya perangai yang entah apa-apa ni.


dia bff saya, selalu dengar  luahan hati saya, kemana saja pasti bersama
love you friend !
~lyza nazry~


ini pulak koperal reput saya, bersama saya apabila perlu
haha 
koperal alpha 
~AIA~


Yang tengah tu perlakon popular
afina auliya aka diyana


tudung oren tu budak hot.
~suria~


begini lah jadinya bila kami nampak kamera
gila-gila


dan terus mengila


hormat kehadapan hormat.


masa khidmat komuniti, orang sibuk nak beratur kami sibuk nak photoshoot


jam kami hampir sama, tapi yang samanya warna
hanya jam pinjaman, sebab jam aku rosak


dia chomel aku suka


mereka selfie tak ajak aku


apabila berada di hadapan kamera beginilah jadinya


ceramah yang mengantukkan
untuk menghilang mengantok so selfie lah


hari balik kampung, orang lain sibuk nak balik, kami sibuk photoshoot


selfie bersama mereka di krbb

Mereka semua kawan kem aku, aku sayang mereka .. kami buddyz takan terpisah.. aku rindu sangat moment bersama mereka, kami gelak sama-sama nagis sama-sama tidur sama-sama semua bersama.. apa apa pun mereka adalah kenangan terindah bagi ku.. haha ayat terrbaik.. kepada kawan kawan aku , aku ada sedikit nak bagi tahu hampa ni :::

"saya wirawati khairunnisa ariffin ingin memohon ampun dan maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki kepada anda-anda semua sepanjang kita berkenalan di krbb tu, aku harap hampa maaf kan aku noh, melawak sikit sikit jangan terasa nah sebab perangai aku memang macam tu pun but the way hampa adalah kawan dorm aku yang paling awesome.., suka duka kita lalui bersama aku harap memori kita bersama jangan dilupakan , yang baik jadikan teladan yang buruk jangan jadi ikutan. semoga hampa semua berjaya didunia dan diakhirat , ingat pesanan aku, jaga diri baik-baik taw, maruah diri dan keluarga kena perlihara k, jumpa kot jalan ka tegur-tegur lah nah... jangan lupa aku tau sobsob! " 

yang benar 
ketua dorm giat

tu saja pesanan  aku buat ahli dorm alpha 1 aka dorm A1.  apa apa pun memang seronok duduk plkn baling guru memang spoting kawan-kawan laki dalam kelas pun buleh masuk pala sekali, tapi tak sangka lah aku akan terminat kat seorang mamat yang nak kata hensem tu tak lah tapi buleh lah, dah satu kelas satu group plak tu.. huh awesome sangat.. haha crush oh crush .. jangan risau tu hanya lah kenagan di plkn.. 
ok lah sampai sini saja aku cerita pasai plkn baling ni , tapi kebanyakan aku cerita pasai ahli dorm aku ja , sebab depa lah penyeri aku semasa berada di kem . hanya serba sikit sahaja, nak banyak-banyak mai rumah ceq cerita sampai habih ok.. bye!

No comments:

Post a Comment