Butang Follow

SESUNGGUHNYA KUNCI KEBAHAGIAAN SESEORANG HAMBA ADALAH JIKA DIA MAMPU BERSYUKUR ATAS KURNIA-NYA, BERSABAR ATAS CUBAANNYA DAN BERTAUBAT ATAS DOSANYA

Selimut Tertangga

Start disember 2014, kehidupan baru akan bermula. Kenapa aku kata kehidupan baru akan bermula, sebab aku akan mulakan hidup aku sebagai seorang pelajar politeknik tasek gelogor tanpa orang tersayang. Mohammad akmal hakim bin mohd azri, tak dak dah aku nak jumpa dia untuk sem yang akan datang ni, sebab dia akan tinggal aku jauh, Latihan industri telah memisahkan menjarakkan kami untuk berjumpa. Selama enam bulan hidup aku akan kesunyian tanpa melihat dia di poli.Tak tahu lah macam mana aku kena tempuhi masa yang akan datang tanpa melihat dia dipoli, sedih tu semestinya ada, sebab aku akan lalui  ditempat yang aku selalu jumpa dia, pasti aku akan rasa sebak. Aku takot aku tak kuat dan aku terus menagis. Apa pulak kata orang nanti. Kalau sebelum sebelum ni, ada saja masa untuk berjumpa di poli pada tiap-tiap petang, tapi bagi sem ini tiada lagi. Walaubagaimana pon, tabahkan hati, kuatkan iman untuk tempuh segala dugaan yang mendatang.
Satu lirik lagu yang telah menarik perhatian aku untuk mendengar lagu tu, iaitu "selimut tertangga" lirik lagu tu seolah olah sesuai untuk keadaan aku pada waktu sekarang. Asalnya cuma dengar macam macam tu saja, tapi bila akim suruh aku dengar telitinya dan dia telah bagi lagu tu untuk aku, aku cuba untuk faham satu demi satu lirik tu. Apapon thanks untuk akim sebab bagi and nyanyikan lagu tu untuk nisa. Nisa akan selalu dengar lagu tu dan bila nisa dengar lagu tu nisa akan ingat dekat akim.


Selimut Tetangga - Republik

Bersabarlah sayang aku akan pulang
Jangan dengarkan gosip murahan tentang aku
Berjanjilah sayang ku slalu setia
Meski ku tak selalu di sampingmu

Tak usah kau menangis meratapi aku
Tak perlu kau berfikir ku meninggalkanku

Mana mungkin selimut tetangga
Hangati tubuhku dalam kedinginan
Malam malam panjang setiap tidurku
Selalu kesepian

Mana mungkin selimut tetangga
Hangati tubuhku dalam kedinginan
Malam malam panjang setiap tidurku
Selalu kesepian

Berjanjilah sayang ku slalu setia
Meski ku tak selalu di sampingmu

Tak usah kau menangis meratapi aku
Tak perlu kau berfikir ku meninggalkanku

Tak usah kau menangis meratapi aku
Tak perlu kau berfikir ku meninggalkanku

Mana mungkin selimut tetangga
Hangati tubuhku dalam kedinginan
Malam malam panjang setiap tidurku
Selalu kesepian

Mana mungkin selimut tetangga
Hangati tubuhku dalam kedinginan
Malam malam panjang setiap tidurku
Selalu kesepian

Bersabarlah sayang aku akan pulang
  


Sekian.

No comments:

Post a Comment